Saturday, March 7, 2009

MOtivasi or Roti Basi..huh


Dush..bila bercakap tentang motivasi ni,rasanya dah berpuluh buku motivasi dah khatam. Tapi tindakannya jauh sekali.Lembab+Lesu+Letih..

Argh...kadang2 bosan dengan kata2 sebegini.

"Ini semua bukan aku!!"

- begitu jiwa memberontak mahu dibebaskan dari digelangi perkataan2 sinis tajam tersebut.

Namun ini lah yang terjadi. Bukan menunding telunjuk pada insan lain. Tapi empat jari ini menunding pada diri sendiri akhirnya.

Malas berusaha+keyakinan diri yang rendah (atau omputih kata low self esteem)+Hidup dalam keselesaan 'buatan'- Beginikah org Melayu?

Balik-balik, saya jugak yang terkena..Tiba-tiba saya teringat satu blog yang saya ikuti perkembanganya..iaitu blog saifulislam.com..

Saya ingin mencari balik artikel mengenai kepimpinan yang unggul..tulisannya sangat menarik.
Dan saya akan post kan disini..insyaAllah.

Dan kesudahannya untuk menjadi manusia yang hebat,kita perlu sgt dekat dengan Allah..Itu yang saya fahami..dan saya ingin mencari jalanNya...

No comments:

Post a Comment